14 Mayıs 2018 Pazartesi

22. Etudosd Dedegöl Dağcılık Şenliği – 2998m

İKİ TOROS KEÇİSİ
Patikalarda, çarşaklı zeminlerde koşuyoruz, o zaman neden dağlara da tırmanmalayım dedik ve kondisyonumuz sayesinde çıkabileceğimizi düşündüğümüz, teknik bir tırmanış ta gerektirmeyen Isparta ilinin en yüksek dağı olan Dedegöl Dağını seçtik. Dedegöl Dağından önce birimiz 2100m, diğerimiz ise en fazla 2300m irtifaya çıkmış olduğu için etkinlik günü geldikçe irtifayı düşünmek heyecanlandırıyordu. Aksu ile Yenişarbademli ilçe sınırları içerisinde bulunan mis gibi kekik kokan Melikler Yaylasına çadırımızı kurduk ve yüksek irtifada düşük oksijene alışabilmemize yardımcı aktimizasyon faaliyeti olur diye hafif tempo ile koşmaya karar verdik, önümüze çıkan 1327 doğumlu olduğu yazılan Bey Çam isimli anıt çama saygı ile dokunduk. Yayladan Yenişarbademli’ ye inen toprak yolun güzelliğine kendimizi kapıtırınca yayladan çok indiğimizi düşünüp geri döndük; vahşi parkurlarda koşarken tedbirli olmak gerektiğini bilen insanlar olarak tırmanışın odağı ile antrenmanımızı turistik gezi şeklinde yaptığımızı, günlük güneşlik olan havanın bir anda durmamacasına yağan bir yağmura yerini bırakması ile anladık. Keçilerinden bazılarını kaybetmiş olan yolda gördüğümüz Yörük Mehmet Amcaya üzülüp koşarken bir yandan da keçileri aradık. O yağmurda koşarken keçileri Mehmet Amca’ nın değil de bizim de kaçırmış olduğumuzu düşünenler olmuştur. Bayağı ıslanmış olduğumuzu ve sabaha karşı Dedegöl Dağı’ na çıkacağımızı düşününce, bizi çadırların kurulduğu alana götürmek için gelen etkinlik aracına hayır demedik. Geldiğimizde güneşli olan hava yerini yağmura, gecenin geç saatlerinde ise yükseklere yağan kara bıraktı bu sebeple her hava şartına tedbirli gelmek gerekiyor. Akşam kamp ateşinin ve Yörük Mehmet Çavuş Amcanın hikayeleri, türküleri içimizi ısıttı.
Pazar sabahı 04:00 te uyandığımızda yatağımızda yatmak varken ne yapıyoruz biz çelişkisine bir an kapılıp, çadırımızdan yukarı baktığımızda gördüğümüz yıldızlar ve bize uzun bir süre gibi gelen bir yıldız kayması ile hemen tırmanış ruhuna büründük. Rehberimiz eşliğinde bir grup toplandık ve tırmanış fenerlerimiz açık bir şekilde başladı. Sislerin arasında geçerken bir film sahnesindeymişizcesine ilerledik. Batonları uzun süre tutmaktan dolayı avuç içleri şişip toplayabilediği için eldivenin önemini ama pratiklik bakımından parmaksız eldiven olması gerektiğini, kar gözleri hassaslaştırdığı için etrafı kırmızı ve mor benekler ile görmemek, kar körlüğüne yakalanmamak için güneş gözlüğünün önemi gibi bilgileri tecrübe edindik. Kolay bir tırmanış değil ama kondisyon sayesinde rahatlıkla çıkılabilecek bir zirve.
Bizi sisin, yağmurun, karın, soğuğun, güneşin yani tüm güzelliklerin ile karşıladığın için teşekkürler Dedegöl Dağı. Zirvedekiler daima yalnızdır ama biz iki kişiydik! İki arkadaşın birlikte gerçekleştirdiği bir zirve olup arkadaşlıklarını zirveye taşımalarında önemli bir yerin oldu. Hep birlikte el ele dağlar bizimle!